sâmbătă, 13 iunie 2009

No card, no buy - acum şi în România

Abia ieri mi-am dat seama că la Spring Time nu se poate plăti cu cardul. Unii comercianţi chiar nu înţeleg că trebuie să treacă în secolul 21, alături de noi ceilalţi. Unele companii, precum UPC, se întorc din secolul 21 înapoi în secolul 20 (UPC nu avea POS-uri la toate casieriile din Bucureşti; la un moment dat s-a decis să le retragă şi pe puţinele care erau).

La etajul 2 din Liberty Center (mallul din Rahova) sunt destule firme de unde poţi lua de mâncare. Cel puţin la fast-food-uri, cred că sunt cam toate "major" (am preluat-o din expresia "major credit cards accepted"). KFC, McDonald's, Burger King. E şi un Teriyaki şi o Pizza Hut. Două mai mici: Claté (clătite şi îngheţată) şi Quatro Pronti (make your own pizza/pasta). La toate se poate plăti cu cardul, la Spring Time - nu.

Mi-am adus aminte de Grecia 2007 când nu mai aveam chef să scot euro de la bancomat şi să pierd la comisionul de retragere şi plăteam peste tot direct cu cardul. Cine nu accepta card îi spuneam "no card, no buy". Am ajuns acum să practic politica asta şi în România, unde mereu aveam cash la mine şi nu mă durea la comisionul de retragere.

Dar cum nu aveam suficient cash la mine pentru ce vroiam să iau de la Spring Time (dar aveam suficient pe card cât să fac cinste la toată coada), m-am dus în altă parte. Îmi venea să-i zic în engleză "no card, no buy". Mai bine practic politica asta şi în România.

PS
M-am gândit că acesta este modul în care îi pot penaliza pe comercianţii care nu acceptă card: lăsându-i cu marfa nevândută. La fel fac şi la toţi vânzătorii ambulanţi de pe stradă şi la ţigani (florăresele cu chioşc de termopan). Nu le dau bani pe marfa lor. Poate mai sunt şi alţii care fac asta. Vorba lui sir Richard Branson: "Try to change the world, even at a small level".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


View My Stats