duminică, 7 iunie 2009

Colonization revine

În 1994 a apărut un joc care m-a fascinat: Colonization. Nu ştiam de seria Civilization, am descoperit-o după. Tot după, am aflat de Caesar 3 şi de Sim City (mai întâi 2000, apoi 3000). Nu am fost genul cu jocuri first person shooter, mă atrăgeau mai mult cele de strategie. Am avansat lent şi m-am trezi, ca de obicei, târziu. Oricum, am avut ce juca toată perioada de liceu. Vorba lui Ion Iliescu "aşa erau vremurile", şi la mine calculatorul nu a ajuns când eram de şcoală primară.

Am mai încercat Colonization peste nişte ani buni, dar nu a mai avut acelaşi efect, nu mai aveam acelaşi timp liber, grafica părea acum depăşită. Ca şi cum fata la care nu ai avut succes în liceu îţi pică în braţe după ani de zile. Bucuria ţine 2 secunde, pentru că brusc realizezi că ea nu mai e aceeaşi şi nici tu nu mai eşti acelaşi. Iar dacă ea reia firul de la pămpălăul din liceu care tu erai şi tu de la încrezuta care ea era, nu ajungeţi nicăieri. Eu eram altul, văzusem alte jocuri cu alte provocări şi altă grafică, Colonization părea simplist întru totul.

Sid Meyer (care ar merita numele unei străzi, că ne-a deschis creierul multora de fragezi, mai bine decât o mie de manuale) recidivează acum. Colonization revine ca remake. Se putea ceva mai lucrat, sigur că acum mai bine de zece ani aveam sute de sugestii de îmbunătăţire. Poate că de aia nu are multe modificări în el... era prea bun. Probabil. Dar probabil că şi lipsa de idei a creatorilor din 2008 care au lucrat la el. După 15 ani, Colonization revine în forma "Civilization IV: Colonization".

Se prezintă ca un joc de sine stătător, construit pe interfaţa de tip Civilization IV. Thank God că acum am graniţe! (Cel puţin aşa am văzut în câteva poze) Că asta era una dintre primele sugestii, să fie linii de demarcaţie între teritorii. Revenind, nu necesită Civilization IV. Cică e foarte asemănător, cu aceleaşi patru naţii şi probabil aceleaşi triburi. Sper ca de data asta să fie Alaska pe hartă ca să pot "descoperi" Pasajul de Nord-Vest... Ehee, ce rău mi-a părut când am văzut că Golful Hudson pe harta din Colonization se înfundă, pentru că harta era tăiată, ca să nu bage multe zone îngheţate. Parcă revin nişte amintiri... atât de multe, ca nişte flash-uri, doar frânturi, că nu ştiu de unde începe ideea şi unde se termină, de ce vroiam aia şi cum am ajuns la concluzia cealaltă. Uff... finalul, sper să pot continua lejer, parcă aveam un milion de restricţii, de reîncepusem jocul ca să cuceresc de nebun toată harta şi apoi era plin de bug-uri, că intram aiurea în alte porturi europene... În fine, pentru necunoscători par că vorbesc aiureli fără sens.

Îmi revin în cap strategii de dezvoltare... mici trucuri pe care le ziceam eu altora... trucuri pe care mi le-au arătat alţii... revin în minte hărţi pe care le credeam de mult uitate pe care croiam planuri, undeori desenând cu creionul pe hârtie ore întregi până să iau o decizie, ca mai apoi la planificarea din Caesar 3 sau Sim City 3000. Hărţi create aleator de joc, care nu se mai repetau niciodată. Copiam salvarea pe dischetă (nu aveam nici net, nici mail) şi o dădeam unui coleg să vadă o mare realizare sau o ciudăţenie.

Detalii despre jocul vechi aici, aici, aici şi aici.
Detalii despre jocul nou aici, aici şi pe linkurile din wikipedia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


View My Stats