joi, 26 noiembrie 2009

Facem şi noi afaceri la ei

Acum vreo patru ani rămăsesem mirat de faptul că o companie feroviară străină va putea să vină la noi să să opereze pe rute interne. Trebuia să aflu asta cândva, nu m-am născut învăţat. În fond, asta presupune liberalizarea transportului feroviar. Dacă CFR-ul unguresc are tarife mai mici pe distanţa care mă interesează pe mine, iar bilet la ei şi merg cu trenul lor. Sau dacă e un confort mai bun, ajungem mai repede sau îmi convine după alte criterii. Asta înseamnă că şi noi am avea dreptul să operăm la ei, nu?

Am aflat cu o plăcută surprindere că o companie aviatică românească va opera pe rute care nu au nicio treabă cu România. Este vorba despre Carpatair care va lansa, începând din 7 decembrie, zboruri pe ruta Budapesta-Veneţia şi retur.

Contează mai puţin detaliile tehnice, dar pentru pasionaţi trebuie precizate: zborul va fi operat cu aeronave de tip Saab 2.000, cu o capacitate de 50 de locuri.

Ah, ca dovadă că eram în necunoştinţă de cauză, Carpatair mai opera deja zboruri pe ruta Budapesta-Chişinău. Zboruri directe, fără escale.

Şi încă o dovadă, Blue Air are curse Milano-Napoli şi Salonic-Paphos (adică din Grecia în Cipru). Compania de stat Tarom operează numai curse care au un punct (plecare sau sosire) în România.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


View My Stats