joi, 5 februarie 2009

O emisiune de căcat mă lasă cu problemele nerezolvate

Credeam că Antena 1 e un post serios. Bine, mă obişnuisem cu programele de teleshopping. Mă obişnuisem cu programele alea în care tre' suni ca să ghiceşti un cuvânt şi primeşti un premiu. Acum văd că a apărut un nou tip de emisiune: astrologi în direct!

Ziceam de Antena 1. Rămăsese tv-ul pe postul ăsta. La un moment dat, începe o emisiune cu doi oameni, tipa (mai la vreo 40-50 ani) începe să turuie o frază din aia tip emisiunea cu sună să câştigi: "buna seara, suntem în direct, aici pentru dumneavoastră, avem două telefoane, suntem aici să vă ajutăm, sunaţi-ne la 0900 3010804090 şi vă putem spune, tot ce trebuie să faceţi este să sunaţi, 0900 9030802040, putem discuta problemele dumneavoastră, aveţi lista cu experţii noştri, disponibili pentru dumneavoastră".

Iniţial nu am înţeles despre ce e vorba, că nimeni nu a spus că este o emisiune astrologică. Nici un "bună seara, vă citim astrele în direct", sau ceva. Nuuu, nici gând. Nu sună nimeni, totuşi tipul (25-30 ani) pune "avem deja o emisiune interesantă aici, aşteptăm telefonul dumneavoastră". ?!?!? "Ce p..." Atât am putut să spun că nu înţelegeam unde e partea interesantă. "Sunaţi acum la 0900 903090109020 şi vă putem rezolva problemele". Problema mea e că nu ştiu unde pot plăti factura de electricitate cu cardul. Am găsit, pot plăti la ING, dar vreau să plătesc cu cardul de credit la un POS, ca să primesc la sfârşitul lunii punctele de Vodafone pentru cumpăraturile făcute. Deci, o casierie Enel care să accepte card. Ah, şi o casierie UPC care să accepte card, dar nu cea de la Victoriei, de pe Titulescu, e prea departe, una mai aproape. Deci iată că am două probleme. Bine, probleme minore faţă de ale unora care nu ştiu ce crede Simona Senzual despre Laura Andreşan (încă nu am înţeles dacă această Simonă e cântăreaţă, actriţă, cântă singură sau e în trupa numită Senzual şi numele ei se scrie cu senzualul între paranteze; iar faza că nici nu ştiu cum arată de fapt mă aruncă în ochii unora într-o ignoranţă totală).

Aşadar, am doua probleme. De dată recentă, că abia am plătit facturile. În plus de recente, mai sunt şi recurente, că facturile astea le plătesc lună de lună. Daaa, scria pe ecran "sfătuiţi-vă cu Minerva şi Iliuţă". Mă gândeam că dacă ştie Iliuţă o casierie Enel cu POS ar fi minunat. Ar suna aiurea să spun după aia că "Iliuţă mi-a rezolvat problema", mai bine aş apela la Minerva, măcar pentru a avea o concluzie care să sune interesant. Ceva de genul "noroc că am dat de Minerva, acum sunt un om fericit".

În timp ce mă gândeam, sună cineva. Ce bine, măcar aflu ce fel de probleme rezolvă. Repet, nu spusese NIMENI NICĂIERI că este vorba despre astrologie. Iar din grafica emisiunii nu reieşea asta. Buuun. Şi sună. Ţâr-ţâr. "Alo, bună dimineaţa (!), spuneţi-ne datele!" zice el. Mă gândesc că el e "Iliuţă", cel care rezolvă problemele dumneavoastră. Mirarea mea era la maxim. Ce date? Cum dracu' să sun în direct şi să dau datele? Ce date? Card Mastercard, emis pe persoană fizică, de credit, factură Enel emisă pe numele bunicului meu, fostul locatar al apt. în care stau acum. Bine că nu am taxă radio-tv, că asta era chiar culmea, că el a murit de nişte ani şi acolo unde e nu cred că prinde nici radio şi nici nu are cablu. Toate facturile sunt pe numele meu, le-am pus că era gratuit sau am la nevoie am plătit (Romtelecom, ca să schimb abonamentul şi să trag net). Era cam aiurea când toşi oamenii de la Rel. cu Clienţii cereau să vorbească cu titularul. Cea de la Romtelecom a fost cea mai tare că mi-a cerut să i-l dau pe titular la telefon şi a rămas paf vreo 5 secunde când i-am zis că titularul e mort, credea că fac mişto. La Electrica nu am schimbat nimic că nu am avut de ce. În afară de hârţogăraie (vreo 4-5 documente), mă costă şi 25 de lei. Aşa, ca să aibă ei baza de date la zi. Curentul vine ok şi aşa, eu am curent acasă, nu dau 25 de lei ca să-mi vină pe numele meu, dar plătesc la timp, aşa că everybody happy. În fine, deci astea sunt datele.

Telespectatoarea spune "alo, bună dimineaţa, 8 aprilie 1934, Maria". Căcat. Ce problemă are? Cucu, nu specifică nimeni nimic. Iliuţă spune că o preia pe linia privată. Ehee, termenul ăsta pentru mine rezonează într-un anumit mod. Adică, e ceva mai "speşăl". Acum nişte ani, când eram în perioada în care ştiam pe de rost cluburile de strip-tease din Bucureşti, termenul ăsta suna f. bine. Ce vremuri... Le aveam în minte pe categorii. La unele (Lucky Love) aveam şi reducere. Nu mai există de câţiva ani; păcat, aveam happy hour la orice oră. Pe altele le evitam (Millionaire). Culmea e că ăsta mai există! În altele mi-era cam ruşine să mă mai duc (ăla de lângă Ugly, am uitat numele), după ce un anume Claudiu s-a împiedicat şi le-a rupt o anumită balustradă (prietenii ştiu de ce :D ). Aşadar, în privat. Sun şi mă trece pe privat? Mă minunez ce rapidă e trecere în privat în ziua de azi. Ehee, pe vremea mea... Mă simt ca un moş cu amintiri din război.

În continuare rămân prost. Mă uit la tv şi nu înţeleg nimic. Mai sună cineva. "Spuneţi-ne datele". Şi le spune. Nu mai înţelegeam nimic. Cinci minute în care nu am înţeles despre ce dracului e vorba în emisiunea aia. Noroc că începe să spună Minerva (deja ne familiarizasem...) ceva cu nişte termeni specifici. "Astrologia presupune un căcat, care necesită ca dumneavoastră că intraţi în dialog cu noi şi să vă spunem, în viaţă, ce zic astrele şi problemele dumneavoastră au o rezolvare, pe care noi, aici..." şi alte bălării. Bun. Deci m-am lămurit. Altă bullshit de emisiune de noapte, când e minutul de publicitate e ieftin.

Dar m-au luat prin surprindere la început, cum credeau ei că oamenii ştiu. Eu nu ştiam. Trebuia să ştiu? Adică începe emisiunea şi deodată intră în temă. Fără nicio introducere, cu astrologia, cu astrele, cu alea alea. De unde să ştiu eu că e vorba despre suni şi secretele viitorului şi se dezvăluie în privat? Am rămas cu problema nerezolvată. Pentru plata facturii UPC tot la casieria din Titulescu o să mă duc (noroc că Victoriei mi-e în drum) şi pentru factura de electricitate tot la un ING. Noroc că a preluat Enel (până acum singurul defect e că-s italieni) şi au mai modernizat sistemul (Telecitire rullz!), că în afară de BCR, Electrica nu agrea nici o bancă şi nu avea cont nicăieri altundeva. După ce mentalitate au, probabil că mai aveau conturi şi la CEC.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu


View My Stats